dinsdag 17 oktober 2017

#metoo

Alle meisjes aan de macht

Hoewel de aanleiding intriest is ben ik zo blij en dankbaar voor alle aandacht die er nu is voor grensoverschrijdend gedrag van mannen.
We leven in 2017! Mannen die hun handen niet kunnen thuishouden, hun macht misbruiken, vuile taal gebruiken, je grenzen overschrijden,... dat moet gedaan zijn!

Ik kan zo een lijstje opsommen van mannen/jongens die mijn grenzen hebben overschreden. Gaande van gebaren, woorden tot aanrakingen. Ik kom met beide handen niet toe als ik begin te tellen... En ik ben daarin niet alleen, jammer maar helaas.

Daarom ben ik iedereen dankbaar die zijn mond opentrekt. Hoewel dat niet makkelijk is en je daarna vaak bakken sh*t over je heen krijgt. Kijk maar naar Griet.

Daarom dank u aan Gloria Allred, advocate van zoveel slachtoffers (van zowel Weinstein als Cosby en meer). Dank u Marjolein van Bavel om nog eens te melden dat slachtoffers zich vaak schamen omdat ze er niet in geslaagd zijn het misbruik te voorkomen. (En dat wij als buitenwereld daar een belangrijk aandeel in hebben.)

Dank u Alyssa Milano voor de hashtag #metoo!
Dank u Bieke Purnelle voor je wijze woorden.
...

En zo zijn er nog veel meer moedige meisjes en vrouwen.
Waarvoor dank!






'Wees jezelf; er zijn al genoeg anderen.''
-Loesje-

Nog een fijne Dankbare Dinsdag,
Els

3 opmerkingen:

  1. Meid, ik vond het al zo dapper van je toen, om dat neer te schrijven. Er zijn veel te veel #metoo 's, ik vind dat echt intriest. (en soms voel ik mij al abnormaal dat het voor mij echt niet van toepassing is, maar goed, dankbaar zo dankbaar). En erg: al 2 keer heb ik geobserveerd hoe oudere jongens te geïnteresseerd zijn in mijn dochter van 2,5 jaar. Dat is ZOOO raar! Ze willen haar dan helpen in de speeltuin en ze heffen haar op, maar goed, dat doen oudere meisjes ook wel, ze ziet er zo poppemie uit, maar ze vindt dat -terecht - helemaal niet leuk en ik grijp sowieso in, maar da's moeilijk, hoor, want op zich doen ze soms niet echt iets fout, maar het voelt zo fout dat ze rond haar blijven draaien... Vorige zaterdag nog, maar de papa van de jongen kwam ook even iets naar hem schreeuwen toen hij haar oppakte, in een andere taal, maar bon, het was allicht toch dat hij dat niet mocht doen, daar was ik heel blij mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we in ieder geval ons stinkende best doen om onze kinderen (meisjes en jongens) wijs op te voeden en in godsnaam niet overal wat achter te zoeken. Sommige jongens zijn net zo goed gek met jonge kinderen als sommige meisjes. Mijn zonen zijn geen monsters. Er is zoveel seksloos, onzijdig geluk! Laten we alert en assertief zijn en goed voor elkaar zorgen en opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. #metoo. Hoop de moed te vinden dit nog een keer te beschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!