dinsdag 14 maart 2017

Walden

Zinvol leven

Dank u ds weekblad, op deze Dankbare Dinsdag! Omdat jullie, samen met de krant an sich en het magazine, elke week onderwerpen aansnijden waar ik echt op zat te wachten.
Zoals deze week het artikel 'Zinvol leven als in Walden' door Vicky Vanhoutte en Wouter Woussen.
Al jaren lang komt Walden geregeld op mijn pad, steeds meer en meer. -Ik kon er niet meer om heen en het het boek op mijn wensenlijstje voor mijn verjaardag gezet :)-  Wat ik er ook over lees, het boeit me, het raakt me.

Zoals in het artikel gezegd wordt kennen we Walden (en de schrijver Henry David Thoreau) vooral in de vorm van quotes en vermeldingen allerhande. Maar we zijn hier niet echt bekend met het werk an sich en de achtergrond. Hoewel het in het artikel vooral over Tomas (Tomas leeft een jaar in een caravan, zonder elektriciteit en stromend water.) De Gregorio gaat, die ik echt indrukwekkend vind, leerde ik toch ook het één en ander bij over Thoreau.

Meer leren over dingen, mensen, waar je door kleine sprokkeltjes informatie door geboeid bent geraakt dat vind ik één van de fijnste dingen die er zijn!
Dus merci De Standaard!
Mag ik zo vrij zijn enkele suggesties te doen voor toekomstige artikels? Ik zou ook graag meer lezen over John Muir, Ralph Waldo Emerson, Eleanor Roosevelt, Walt Whitman,... Mensen die we tegenwoordig inderdaad enkel van Instagram kennen.






En de jaren vertellen ons wat
de dagen niet wisten...
-Ralph Waldo Emerson-

Fijne lente dag lieverds,
lees ze,
Els


5 opmerkingen:

  1. Geniet van alle voedsel voor de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik schreef een keer een stukje over Toreau's Walden http://anitasdagboek.blogspot.nl/2015/11/henry-david-thoreau-walden-burgerlijke.html

      Verwijderen
  3. Mooi! Zo komt Walden ook geregeld op mijn pad. Het boek ligt (nog ongelezen) klaar. Frederik van Eeden noemde zijn landgoed waar hij zijn eigen leefgemeenschap stichtte ook Walden (en dat bordje staat er nog steeds) Het is hier vlakbij en ik kom er vaak langs. Mooi....

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!