zondag 17 januari 2016

Vogelweekend

Zalige vogelzondag!

Dit weekend is het Vogelweekend, wij telden 1 koolmees en 1 merel...
En jullie?
We gingen ook nog even een fris hoofd halen, om vol goede moed aan de nieuwe week te kunnen beginnen.

Hello from the otherside :)

Zon in de bomen!

IJs aan de voetjes.

Geluksvis!

Nog meer zon!

De mooiste boom.

Bomen-kant.

Voedsel voor onze ogen en ziel. Dank u wel.

Ook een dikke merci aan alle meelezers! #DingenDieFijnZijn:)
Zin in!


‘Boeken zijn het vliegtuig, en de trein, en de weg. Ze zijn de bestemming en de reis. Ze zijn je thuis.’
-Anna Quindlen

Nog een zalige zondag gewenst,
liefs Els

18 opmerkingen:

  1. Hier een goede telling gehad, ruime opkomst evenwel zonder verrassingen: http://muggenbeet.blogspot.be/2016/01/vogels-tellen_17.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was hier net alsof ze wisten dat ze vandaag geteld gingen worden. De voorbije weken was het hier triestig wat vogels betreft, maar vandaag waren ze - eindelijk - van de partij: 1 huismus, 2 merels (m+v), 1 koolmeesje, dat vervolgens werd verjaagd door 1 roodborstje, en 1 Turkse tortel. Het maakt me oprecht blij, dat leven in ons minituintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben deze winter minder vogels dan anders in de tuin. We zijn ook pas net met voeren begonnen, omdat het steeds nog zo warm was. Dat speelt er vast ook een rol bij.
    Leuk om je buitenfoto's te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gossiedepossie, gemist! En dat terwijl ik het regelmatig op de radio voorbij hoorde komen. Ik was ervan overtuigd dat het volgend weekend pas was? :-(
    Fijne zondag nog mooi Roodkapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. op ganzert.nl lees je mijn telling en oooooh ben zo HEPPIE
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier 0,0 geen vogels vandaag. Ja fluiten in de verte, dat hoorde ik wel. Iets van nananana we komen lekker toch niet langs :)
    Wat een mooie bomen. Hij is zo te zien ook heel hoog en dat zonnetje hmmm. En wat een leuke maillot. Ik hoop dat je een hoop goede moed hebt opgesnoven. Fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalige foto's...ook die van de luchtbomen. Veel moed voor de nieuwe week... Ik ben die moed nog aan het zoeken. pfff Waar heb ik die nu weer gelegd?
    Verwachtingsvol uitkijkend naar mijnheer Bol...Ik wil beginnen lezen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat was een heerlijke dag!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed dat je mee hebt gedaan!! En t ziet eruit als een heerlijke dag! Ik hoop ook dat er meer van die zonovergoten dagen komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van een zonnig weekend. Zelf niet kunnen tellen op den zondag, maar vandaag zag ik een merel, 2 koolmezen en een roodborsje in mijn achtertuin. De katten hadden het er maar druk mee ( achter glas dan) Dit weekend stond voor mij bol van de verjaardagen. Dus heel veel met de bus en benenwagen gedaan. Het was hier glad, en het was een witte wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben dat weer vergeten, vogeltelweekend... zoals bijna altijd. Maar het stikt hier nu wel van de vogels in de tuin met die kou. Maar ik heb dan ook overheerlijks voor ze, allerlei lekkere potjes, plakjes en bolletjes vet met verrassingen, meelwormen, de zanglijster heeft ze ontdekt, hij vreet alles achter elkaar op :) en brood en zaden. ik kan daar uren naar kijken. Da's dan nog een voordeel van de winter. Mooie foto's! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. een mooi boekencitaat hier zijn wel meer vogelsoorten hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb pas zaterdag allerlei lekkers voor de vogels opgehangen. Voordien was het nog zo'n warm weer en hadden ze dit niet nodig, vond ik. De vogeltjes hebben pas na het weekend de weg naar het lekkers gevonden. (en de poezen blijven bij dit weer gelukkig braafjes binnen)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik telde iets meer afgelopen zondag.... spreeuwen, kauwen, turkse tortels, huismussen, koolmezen, een pimpelmees en een ekster.... maar geen roodborst.... gelukkig was hij vandaag weer in de tuin terug..... daar wordt ik altijd zo blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind de vogels in de tuin zo gezellig:-)
    Ze snoepen van alle nootjes, vetbollen en zaadjes.

    Ik word blij van jouw schrijven en foto's.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind de vogels in de tuin zo gezellig:-)
    Ze snoepen van alle nootjes, vetbollen en zaadjes.

    Ik word blij van jouw schrijven en foto's.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!