donderdag 29 oktober 2015

Magie

Magie die ik zie...

...als ik voor 8 uur op mijn fiets stap voor een rondje van een halfuurtje. Mijn dagelijks genot. (Behalve als het echt te donker/nat/koud wordt of als ik al om 6 uur begin te werken.)
Noem het een opwijking, ik heb het nodig.

Met het veranderen van het uur is het vroeger donker, lastig als ik pas om 19 uur stop met werken maaar op mijn tochtjes zie ik terug de zon opkomen en dat blijft magisch!


De zon die goudgeel stralend opkomt boven de Schelde en een gouden glinsterende baan over het water tovert...Die glansrijke gloed vol glitterende rimpelingen  die vervult mij volledig. De zon komt op boven het water, raakt mij via mijn ogen, gaat doorheen mijn ontwakende lichaam tot in de diepste donkere krochten van mijn ziel.
En ik geniet.
Tot tranen toe geroerd.


De herfst kan zo mooi zijn, hartverwarmend door haar schoonheid. Misschien doordat het een periode is van bezinning en verstilling? Het is donkerder buiten en diep in mij...
En door die donkerte geniet ik des te meer van de lichtheid die de gouden gloed van de zon en maan schenkt. Van het licht dat door de bladeren van vurige bomen valt.
Misschien is er nu meer ruimte om te ontvangen?


De wereld zit mooi in elkaar. Ik vertrouw op de kracht van Moeder Natuur.
Laat me voelen wat leven is, laat me voelen wat liefde is.
Vul me tot het randje.

De zon is dikwijls voor mij verduisterd, maar ze is altijd weer voor me doorgebroken. Hoe vaker ze onderging des te lichter en laaiender ging ze weer op.
-Jacob Boehme- 


Maak er nog een fijne opwijkende donderdag van lieverds, geniet!
En tank energie,
liefs Els

13 opmerkingen:

  1. In deze donkere dagen geniet ik van iedere zonnestraal. Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Ik zie het ook als een geschenkje, nog een keer (door het verzetten van de klok) op de fiets naar het werk genieten van zonsopkomst, samen met zonsondergang, de schemering, mijn favorieten tijden van de dag :) Fijne opwijkende donderdag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verslag van je ochtend halfuurtje fietsen.
    Ik heb ervan genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Els. Moeder Natuur is er altijd voor ons. Misschien niet altijd op de manier waarop we hopen, maar ze heeft ook zoveel beestjes en plantjes onder haar hoede met allemaal verschillende behoeften :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm ja heerlijk als het zonnetje die donkere koude dagen vult!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n mooie poëtische beschrijving! Dank je wel, ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zucht prachtomschrijving die komt binnen XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige beelden en woorden! Heerlijk hé, als er geen mens is buiten?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat mooi. Wat kan de herfstzon deugd doen. Daarstraks met de zoon een hoop bladeren bijeen geveegd met onze voeten en dan in de berg 'gevallen', echt zalig, en toen we naar huis gingen, een prachtige lucht en hij zei: 'kijk mama de wolken zijn rood.' Ja, mooi, he, dan gaat morgen de zon ook weer schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!