donderdag 9 april 2015

Hou het spannend...

Het huwelijksleven.

Na meer dan 17 jaar samen en meer dan 10 jaar huwelijk kan mijn man mij nog verrassen. Vanochtend zei hij plots: ik weet nog een op-wijking van u, hoewel het is eerder een afwijking ;)
Ik had geen idee...
Weet je wat hij bedoelde: mijn Knuffelrock cd's!?

Alé jong, is dat nu een opwijking? Is niet iedereen hier fan van ;)?

Even duiden, mijn eerste Knuffelrock cd kocht ik in 1990, ik was toen 11! En ik was een continue verliefd, zwijmelend tienermeisje. Die cd's pasten toen gewoon kei hard bij mij:


Nummer 1, 2, 4 en 5 kocht ik zelf in mijn jonge jaren.  Mijn nichtje (hartsvriendin toen) kocht nummer 3 en die nam ik dan weer over op cassette. Zij nam die van mij over en zo hadden we elk een 'volledige collectie'. Oh, cassettebandjes, waar is de tijd... Heel in het begin van onze relatie heb ik zelfs nog eens een verzamelbandje gemaakt voor Karel. Geen idee meer wat er op stond...

Ik draaide die cd's grijs... Sommige liedjes zijn zelfs letterlijk kapot gespeeld :)
Nu zet ik ze bijna nooit meer op. Soms nog eens uit nostalgie...


Zeker die eerste cd's stonden vol hits en klassiekers. Doordat ik die zo van buiten ken kan het nog wel eens gebeuren dat ik begin mee te zingen met de radio, met een liedje dat Karel nog nooit heeft gehoord. Ik zeg dan : "alé, ken jij die klassieker niet!?" En hij zegt dan:  "dat is geen klassieker, zal wel weer een Knuffelrocker zijn ;)."


Nothing compares 2U, tranen met tuiten en meebrullen. Elk gebroken hart opnieuw :)
Kayleigh vond ik toen ook geweldig. Voor mij een klassieker, maar voor jullie?
Of zijn er hier ook Knuffelrock fans?


Mr. Big, kapot, niet meer te spelen. Sindsdien hield ik mijn hart vast voor andere favorietjes.
Oh en Poison...


4 Non Blondes, Hello, Soul Asylum,... De laatste Knuffelrock die ik toen kocht, 1993. Daarna is het verkeerd beginnen gaan:) De grunge en hardcore kwamen er aan..
Toen hadden mijn ouders echt een reden om te klagen ;)


Deze kocht ik een paar jaar geleden in de kringwinkel, uit nostalgie. Hij is van 1998. Niet meer wat het geweest is he, niet qua uitzicht en niet qua muziekkeuze...
Want vroeger stonden er alleen maar goede liedjes op :)

En de foto's waren meer om te zwijmelen:)

Jaja, waar is de tijd... toen had ik nooit kunnen denken dat ik op mijn 36 jaar alweer 17 jaar samen zou zijn met de liefde van mijn leven. En dat die liefde mijn goede muzieksmaak een opwijking zou noemen :)

Het wordt tijd voor een trip down memory lane ...

Tegenwoordig noemen ze zoiets een guilty pleasure zeker?
Zijn jullie ook fan (geweest) van de cd's of bepaalde liedjes?


and when we shoot for the stars
what a giant step
have we got what it takes
to carry the weight of this concept
or pass it by like a shot in the dark
miss the mark with a sense of adventure

-Tasmin Archer-

Fijne donderdag nog, liefs
Els

15 opmerkingen:

  1. Nou, bij die van 1998 staat nog wel 1 mooi nummer; Sarah van Fleetwood Mac :-))
    Knuffelrock was het voor mij overigens nét niet. Meest té zwijmelig ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha wat een fijne opwijking weer! Ja hoor heerlijke nummers! Sommige prachtig, sommige net iets minder of echt te vaak gehoord

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke opwijking, bekende muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen ik 17 à 18 was, hoorde ik erg graag "Let's stick together" en "Slave to love" van Bryan Ferry en ook alles van David Bowie (ground control to Major Tom zing ik nog steeds luidkeels mee) en The Bee Gees (Massachusetts...zo fout nu)


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor een keer deel ik uw opwijking niet ;-)...
    Knuffelrock was er net iets over voor mij (zal wel aan mij liggen, ik behoorde in mijn tienerjaren tot "de nerds", dus had nie veel mannelijke aandacht, ergo ook geen noodzaak tot liefdesliedjes hihi).
    Maar van die kapotgespeelde liedjes op CD, dan ken ik ook...en uit een verder verleden, platen die bij bepaalde liedjes wel net iets te fel kraakten door het vele afspelen... en kapotte cassettebandjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jazeker vind er nog velen erg leuk ,eternal flame ,en ook will go on van celine dion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ka-ayleigh... Someday we'll meet again.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellig blog heb je :D
    Ik ga je volgen.

    Omdat ik door mijn ziekte en beperkingen veel aan huis gebonden ben en toch een beetje bezig wil blijven, ben ik een blog en site begonnen over kleine stichtingen, goede doelen, acties en leuke tips om ze extra aandacht te geven. http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com
    www.geefeenbeetjeliefdedoor.nl
    Als je soms ook eens iets hoort of leest dan mag je het gerust laten weten
    groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Me too!! Ik ben meer van het iets oudere werk, begin jaren 90 haakte ik een beetje af. Hotel California, More than a feeling, Sara van Fleetwood Mac, maar ook Brokken Wings van Mr. Mister en Nothing compares... zwijmel... Maar recenter zijn er ook nog mooie gemaakt, door Adele en wat dacht je van Just breathe van Eddy/Pearl Jam, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik draai de cd's die ik (11 jaar geleden) als 17-jarige afspeelde, nog altijd. Eigenlijk koop ik al jaren geen cd's meer, want ik speel altijd dezelfde af. Wel in een andere muziekstijl, zo heb ik een kleine verzameling 'Warped Tour' cd's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, vandaar die knuffelrock verwijzing in je reactie op mijn "Metal-bericht" ik liep achter met lezen :-(
    Helemaal geweldig die CD's ik galmde ze keihard mee (als er niemand in de buurt was - ik zing zo vals als een kraai ;-))
    En heerlijk om de andere reacties met herkenbare liedjes te lezen. Schaamplaten noem ik ze altijd - guilty pleasures waar ik "vroeger" echt niet toegaf dat ik ze stiekem leuk vond. Nu kom ik daar keihard recht voor uit ;-)

    Heerlijke opwijking Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O jaaa, die heb ik ook! Nou ja, niet allemaal dezelfde, maar van dezelfde serie... Je brengt echt mijn nostalgische kant naar boven, hihi... Koptelefoon in de stereotoren (luisterde met name 's avonds voor ik in slaap viel en broertjelief kon anders niet slapen) en uit je dak, nou ja playbackend dan... Power of Love geeft enorme herinneringen, Marco vind dit nummer ook perfect, we hadden dit nummer dan ook op onze trouw tijdens de ceremonie. Krijg alweer kippenvel als ik er aan denk... ook bij mij grijsgedraaid, en eveneens gevolgd door grunge, hardrock en een vleugje metal. Wat grappig! Zie allerlei nummers voorbij komen met een hoog O-ja gehalte, binnenkort de zolder maar eens op om ze te zoeken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!