donderdag 22 januari 2015

Winkeltje spelen

Madam Winkel

Mijn op-wijking van deze week is de volgende: wat ik het allerliefste doe is winkeltje spelen :)
Ondanks mijn universitair diploma en mijn BDI werk ik gewoon nog het allerliefste in een winkel.
Het contact met de mensen, de band die je krijgt, de babbeltjes... Onthouden wat ze fijn vinden en dan hun blije gezicht zien als ze merken dat je dat nog weet..

Och, ik hou er zo van. Laat mij dat maar mijn hele leven doen.
Als ik denk wat ik later wil doen, (als ik groot ben ;) ), dan is het iets winkel-achtigs. Een pluktuin, een boerderij, een boekenwinkel, een winkel vol zelfgemaakte dingen (door mij en jullie), ...
En liefst van al een combinatie van dat alles!

Veel dromen maakt dat dromen uitkomen dus ik droom en droom en droom...
Ondertussen maak ik vanalles, want dat doe ik ook graag! Ik zal hier al het een en ander laten zien en de rest kan je zien in mijn online winkeltje!

Let op: wegens donkere dagen ziet alles er veel rozer uit dan het is. De bloempotten zijn bvb spierwit hoor. Maar het leven door een roze bril bekijken kan eens geen kwaad dus laat u maar gaan ;)

Broches voor jarige kindjes.

Broches voor boerderij-fans.

Ring voor scrabble fan.

Bloempotjes koppel.

'Hoera het is vandaag'- vul met met bonbons aub ;)

Nog meer bloempotjes.
Ik ben dus niet alleen een dromer maar ook een maker. Vol ideetjes en vol goesting.
Ons huis raakt aardig vol. Want sommige dingen passen makkelijk door een brievenbus maar andere moeten noodgedwongen hier blijven. En erg dat dat is :)

Ik leef mij nog wat verder uit in mijn dromen ;)
Fijne opwijkende donderdag nog!

Liefs Els

11 opmerkingen:

  1. Winkeltje spelen is idd plezant : ik doe dat met mijn etsyshopje en het is toch elke keer weer speciaal als iemand iets koopt en ik dat dan mag opsturen en zo.
    In de horeca werken deed ik vroeger ook graag trouwens : lekker fysiek, contact met mensen en als je naar huis gaat is het werk ook echt gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan van je bloempotjes!! :)
    Heerlijk, ik droom ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een boekenwinkel ... later als je groot bent ... als je hulp nodig hebt, ik ben kandidaat! Je bent een flinke doener! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof die bloempotjes! Doe maar een winkeltje met zelfgemaakte spullen... van jou en van ons! Zie ik helemaal zitten!
    Liefst van al dan nog ergens in de Provence... maar dat is te ver weg zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vrolijkheid. Die bonbonschaaltjes vind ik echt een super goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik droom ervan en jij doet het gewoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee! Winkeltje spelen is zó leuk!
    Wat een boel leuks heb je weer gemaakt.... Super!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Vooral de scrabblering, wat een tof idee! Succes met je winkeltje en lekker door dromen! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Els, wat een gave dingen maak je! Ik zou er bijvoorbeeld zelf nooit opgekomen zijn puzzelstukjes om te toveren tot broches en die ring is super, zeker als cadeautje voor een spelletjesfanaat! En je bloempotten verbazen me altijd weer'zo mooi! Het leukste van winkeltje "spelen" vind ik het menselijk contact, werk zelf in een apotheek dus veel mensen met verhalen, mooi én verdrietig. O ja, die verjaardagsbroches zijn super, die ga ik zeker onthouden voor als Sophie 3 wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!