dinsdag 20 januari 2015

Merci!

Dankbare dinsdag again...

Het zijn best chaotische dagen hier ten huize Dingen Die Fijn Zijn... Als ik wat meer zicht op de zaken krijg dan vertel ik er graag over, nu is de wanorde en onzekerheid nog te groot.
Er gaan deuren toe en ramen op. En omgekeerd...

Eerst even rondkijken wat er nu juist openstaat en wat niet. Focussen op de open dingen lijkt me alvast een beter idee op dan focussen op de dingen die dicht gaan.
In mijn na-leven heb ik veel geleerd, raar om te merken dat je toch weer enigszins op de oude patronen terugvalt als de onzekerheid toeslaat...

Maar ik blijf er tegen vechten (tegen die terugvallen) en mijzelf er aan herinneren hoe veel ik al geleerd heb. Zoals bijvoorbeeld dankbaar zijn!

En er is weer veel om dankbaar om te zijn:

*De lieve woorden en steun van Karel, Jeanne, Kristof en Tante Daisy.

*De inspiratie die ik kreeg van Rosalie:

Merci again voor je moois én de goesting en inspiratie die ik er door kreeg!

*De roodborst die, nu de vogeltelling voorbij is, weer kwam opdagen in onze tuin :)

Sterk ingezoomd ;) En ik zal hun bord nog eens moeten wassen :)

*En de mama en papa van baby Lucie.
Papa Lucie ken ik al langer dan mijn Karel, al langer wel dan niet qua jaren. Zegt al wat he.
We zien elkaar niet zo vaak meer, maar als we elkaar zien is het fijn en dat is het altijd al geweest.
Mama Lucie zag ik wel al eens, maar echt elkaar goed leren kennen deden we nog niet. Baby Lucie was er de perfecte gelegenheid voor.
En wat was het fijn en deed het deugd. Mama Lucie is ook een Flowmadam , ze leest blogs (ook de mijne!) en is gewoon een fijne Madam!
Jullie kennen mij, mede-opwijkenden kom ik niet vaak tegen in de echte wereld. Awel, die avond dus wel: fijn!!!!

Lucie is ook een hele mooie naam (vind ik) en de betekenis er achter is nog mooier in deze donkere dagen:


Als dat niet een mooie manier is om de komst van een lief, mooi, klein meisje te vieren!

Ik ben vandaag ook een extra dagje thuis. En ik probeer er een fijne, gezellige, dankbare dinsdag van te maken. Je trekt aan waar je aandacht aan geeft dus ik ga me op lichtpuntjes richten!
Practice what you preach :)

De moed die het meest wordt bewonderd, is de moed
om dát te doen wat je het meest gelukkig maakt.
-Peter Darbo-

Fijne dankbare dinsdag nog!
Liefs Els

10 opmerkingen:

  1. Oh lieverd veranderingen kunnen heek heftig zijn, het lijkt je soms van je pad af te brengen, maar meestal zijn ze voor je hoogste goed en gaan er inderdaad vanzelf weer deuren open. Achteraf zie je dan vaak dat het toch allemaal wel meeviel en dat je er beter uit gekomen bent, dat is vaak bij mij mijn vertrouwen dat het uiteindelijk allemaal wel weer goed komt.
    Wat leuk dat je mama Lucie beter hebt mogen leren kennen en zo ook weer hebt kunnen ervaren dat er veel lieverds zijn in de echte wereld alswel in de blogwereld. Heel veel dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Els, weet je wat ik super vind? Dat je in de gaten hebt dat je de neiging hebt om in je oude patroon terug te vallen!
    Ik wens je heel veel lichtpuntjes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie Rosalie-rondjes en roerend mooie roodborst (da's bijna mijn lievelingsvogel, na de Fisher King en de Puffin)

    "Practice what you preach" wordt er bij ons op alle didactische bijeenkomsten in gedramd. Wij doen ons best!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop dat je een aangename dag hebt gehad met veel positieve vibes!
    Mooie naam Lucie, en ze bracht je weer iets goeds :-)
    Wens je veel rust in je koppie zodat het allemaal minder zwaar lijkt lief mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je toch altijd iets positiefs weet te vinden in je dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad een hele mooie betekenis van die naam. Mijn nichtje heet ook Lucie en ik wist het niet eens :-) Ik ga het haar gauw vertellen. Flink van je om steeds het positieve te zoeken, ookal is het niet altijd even gemakkelijk x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Keep calm and be positive ;) Zet em op (zeggen wij altijd) en lieve groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige naam!! En je hebt natuurlijk ook wel heel veel (leuke) dingen gedaan afgelopen periode, niet gek dat je dan even weer terug valt. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Er is een hele mooie tekst van Ramses Shaffy:

    Zing, vecht, huil, bid, lach, werk, en bewonder.

    Deze tekst kwam bij me op toen ik aan je dacht, en aan je leven vol opwijkingen, mooie belevenissen maar ook met enorme tegenslagen en donderwolken op je pad. Lieve Els, succes deze donkere dagen en geniet van de lichtpuntjes, zoals lichtpuntje Lucie. En ook al is het een cliché: het zonnetje gaat weer schijnen! Liefs, Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben benieuwd naar je veranderingen, maar je slaat je er dapper doorheen! Kus

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!