dinsdag 21 oktober 2014

Dankbaar

We gaan er nog eens voor:

We gaan nog eens proberen een dankbaar-top-10 te maken, zonder nadenken én in willekeurige volgorde:

1. De zon, die nu even schijnt, en die ons toch al veel plezier heeft gebracht de laatste tijd:




2. Oma Marloes voor haar lieve herfstige post:


3. Jeanne voor haar hartverwarmende post:


3. En Mirjam voor haar liefdevolle post:


4. Mevrouw de boerin die ons bij aankoop van 2 pompoenen er een derde gratis bovenop deed! Ik ga nog veel soep moeten maken ;)

5. Mensen die op zondagochtend gratis willen gidsen op wandelingen allerhande.

6. Karel, die mij vanavond naar de andere kant van het land wil brengen, doorheen de aangekondigde storm. Ik ga iets (voor mij) heel spannends doen, duimen mag én uitleg volgt :)

7. Angus en Julia Stone voor het liedje dat mij door afgelopen weken sleepte:
Take You Away 

8. De vogels die ondanks de 2 poezen toch onze tuin bezoeken:

 
Zie je ze? Onze huisduif, die komt al lang hoor. En 2 tortels komen ook vaak. En heel speciaal: vandaag ook een roodborstje! Maakt me heeeeel blij :)

9. Pompoenen, champignons, druiven, vijgen, .... Allerlei lekkers dat nu voorhanden is :)

10. Jullie allemaal merci voor het meeleven met het vonnis!!!

Pff, amai, vandaag was het zweten ;) Maar zie, ik ben er geraakt, oef!
Een goede oefening dus. Want net als met meditatie ofzo werkt het natuurlijk het beste als het moeilijk gaat, want dan heb je het echt nodig.
Als het makkelijk gaat ben je sowieso al in een meer 'happy mood' en heb je het minder nodig he...

Ik ben blij dat ik de '10 dingen die fijn zijn' oefening nog eens heb gemaakt!
Wie weet heb ik wel iemand geïnspireerd om ook eens aan de slag te gaan...
Succes!

Volg je passie, wees niet bang en er zullen
zich deuren openen waarvan je niet wist
dat ze er zouden zijn.
-Joseph Campbell-

Nog een fijne Dankbare DinsDag!
Liefs Els



6 opmerkingen:

  1. Die karel is een goeierd ,ben benieuwd waar de reis naar toe gaat ik hoop dat je veel plezier krijgt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow, ik zou ook zo graag vogeltjes in de tuin hebben... Ik denk dat de meiden ze allemaal hebben weggejaagd, snif.... Ik ben heeeel nieuwsgierig wat je voor spannends gaat doen! In ieder geval: heel veel plezier alvast! Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook heel benieuwd naar het spannends...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duif is wel angstvallig weggekropen achter blaadjes, ze heeft precies toch wel wat weet van de poezen ;-)
    En wazijddevanplan deze avond ? Nu maakt ge ons nieuwsgierig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En daar dan nog Angus en Julia Stone bij, heerlijk!!
    En ja hoor, ook ik ben razend benieuwd :-P
    Fijne avond jullie tweetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker veel om dankbaar voor te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!