zondag 21 september 2014

Zalige zondag, again...

Goestingskes

Wat is het fijn, wat is het fijn, om samen op pad te zijn.
De dag beginnen met een sop-eitje.
Daarna een rommelmarkt in Heide, alwaar natuurlijk speeldingen werden gekocht ;)

Ferme fan van Annie, Jubelientje én Grée! Happy dus:)

En ook Bruna fan dus de pret kan niet meer stuk!

Ik kocht ook weer zo een oud boek, van 1967 deze keer. Ik heb wel geen gezin op te voeden maar misschien werkt het op Karel en Caries en Sieriel ook ;) Als ik nog wat nuttigs tegen kom in het boek horen jullie het wel :)
Zeer tevreden dus. Hoewel ik nu bijna evenveel gekocht heb als dat ik deze week naar de kringwinkel bracht...Maar alla.

Daarna gingen we nog naar AntwerpenBoert, in Park Spoor Noord. Alwaar ik soep in wording kocht:


echt wel een van mijn favoriete soepen! We kochten ook nog aardbeienwijn en linzen-pruimenvla, allemaal om ter lekkerst. En ik ontdekte Milagrow, deed me aan de fijne dingen van Texel denken...1dezer gaan we er zeker eens een kijkje nemen.

Ondertussen regende het een beetje maar scheen er ook veel zon: zalige zondag dus!

Straks nog wandelen en scrabbelen en ik ben klaar om terug aan het werk te gaan.
Fijne zondag nog en een zalige nazomer week (hoop ik)!

Het enige dat werkelijk telt,
is de liefde die we hebben geschonken
en de liefde die we hebben ontvangen.
-Frank Kinslow-


Liefs Els

8 opmerkingen:

  1. Zalig indeed.
    Pomoensoep is heerlijk maar ik heb ontstellend veel moeite om dat ding gesneden te krijgen. Jij ook?
    Je hebt er hopelijk toch niet te ver te voet moeten mee sleuren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Raar maar waar - vandaag heb ik ook een pompoen aangevallen !
    Anders dan aanvallen kan ik het niet formuleren, want "met zachtheid" geraakt een mens nie ver met een pompoen...
    Eet deze week maar goed spek om groot en sterk te worden, om de pompoen te verslaan ;-). Ik had welgeteld twee uur nodig, van ganse pompoen tot grote kastrol pompoensoep + een hoop zakskes met blokjes voor diepvries voor volgende soepen... En daarna was ik uitgeteld...
    Dus nu hier een luilekkere zondag (verdiend, vind ikke toch !) !
    Leuke boeken hebt ge gevonden ! Jip en Janneke, mijn favorietjes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke dingen heb je gekocht, vrijwel alles heeft hier ook in de kast gestaan of staat er nog. En pompoensoep... heerlijk!
    Fijne week! Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kun je je favoriete soeprecept niet eens op je blog zetten? Ben wel benieuwd!! :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt een mega soepje, dat ie moge smaken! Dus jij ruimt ook op en koopt dan gewoon weer andere dingen daarvoor terug... heel herkenbaar. Ik ga sterk zijn en dat proberen niet te doen, wel opruimen natuurlijk. Fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, wij houden ook van sop-eitjes, dacht dat niemand anders die term gebruikte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, sopeitje ... maar ik weet exact wat je bedoelt :-) x bedankt voor de hele fijne post in mijn brievenbus!!! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!