zondag 13 juli 2014

Even geen regen...

Amai amai...

Wat een natte week he!? Ik denk dat ons tuintje al een overdosis vocht heeft gehad. En ik ook al, pfff....
Ik ging voor jullie even een rondje tuin doen maar het begon nogal snel weer te gieten dus het is maar een mini-rondje ;)
Ik denk wel dat, als de zon eindelijk nog eens gaat schijnen, alles giga hard gaat groeien.

Een 'normale' paprika ;)

Patatjes-bloemen.

Een courgette, hopelijk lukt deze wel...

Kaasjeskruid, niet om op te eten hoor ;)

Zoete puntpaprika.

Nog een courgette. Stel u voor, als die 2 samen klaar zijn hebben we er elk één ;)

Al wat de moeite he. Het enige nadeel aan een mini mini tuin is dat je van alles er maar 1 of 2 hebt, nooit genoeg voor een volwaardige maaltijd. Maar alla, wat er dan wel groeit smaakt (als het lukt) veel lekkerder dan uit de winkel!

Ik moet eerlijk toegeven dat het weer soms wel wat op mijn gemoed begint te werken hoor... Maar dan ga ik even naar buiten (als het droog is) of ik eet wat chocolade (als het nat is) en dan kan ik er weer tegen. Je eigen groentjes en bloemen zo hun best zien doen is ook goed voor je humeur.
En jullie lieve reacties zijn ook een geweldige boost, merci!!!

De natuur heeft geen haast;
Atoom voor atoom, beetje bij beetje,
bereikt zij haar doel.
-Ralph Waldo Emerson- 

Fijne zondag nog!
Liefs Els



12 opmerkingen:

  1. Hey meiske,

    Ik lees net je vorige post, wat stom; eh?
    Maar vanaf volgende week wordt het weer schitterend weer, en dat betekent méér afleiding en minder gepieker, het vliegt ZO voorbij, voor je het weet, mag je weer bellen.
    Heel mooie dingen in de tuin.
    En vooral patattenbloemen. Ik plant elk jaar die knolletjes, maar vermits het hier heel nat is (leemgrond) komen ze nooit uit. Jammer want ik vind ze echt mooi in alle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die plantjes in je minituintje...hopelijk wordt het niet nog natter want dan gaat alles rotten...hier verzuipen de planten op het terras! Ik ben het ook stikbeu...Je doet me aan iets denken..chocolade!!!! Dat gaat helpen voor het gemoed! ;)
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je planten doen het goed zeg. En je bol courgette ziet er prima uit. Dat wordt smullen als die groot genoeg is. En die puntpaprika's doen het ook al zo goed. Je hebt ook groene vingers :-)
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgende week, als we de weersvoorspellingen mogen geloven, zul je geen chocolade meer moeten eten ;-)
    Het is inderdaad maar triestig geweest, maar troost je, als nu de zon gaat doorbreken, gaat elke tuin in een mini-oerwoudje herschapen worden, na al die regen !
    (PS die paprika op de eerste foto, bangelijk groot gewoon !!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja enig die groente ,hier ook tomaatjes en komkommer niet veel wel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa... chocolade en even naar buiten ... dat werkt altijd! Volgende week beloven ze de zon! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb ook een minituintje met als gevolg niet zoveel oogst maar het plezier van het zien groeien en vertroetelen van al die plantjes maakt de oogst wel eens zo lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo lieverd ja triest weer is het hè. Ik doe gewoon lekker vol het licht aan en dan heb ik geen last van stemmingen. Op het werk hebben we gelukkig ook een heerlijke lichte werkplek, hoop alleen dat het morgenvroeg niet weer zo hard giet. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeiemorgen, ik ben hier voor het eerst, ik geloof via onliemie. Al ben ik daar niet helemaal zeker van met al dat gesurf. Ik ga je volgen. En sterkte met het wachten op je uitslag hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad, eindelijk schijnt hier de zon wat na die miezerige en pijpenstelen regenweek. Je groentjes zien er hoe dan ook goed uit en dat belooft voor binnen enkele weken.
    Ik hoop dat je niet te veel stress meer hebt voor de uitslag. Kan niemand anders die geven dan, wij worden op het werk ook door collega's vervangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. fij je eigen eten kunnen laten groeien in de tuin. Hopelijk is de regen nu onderhand klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, laat me daar nu net ook over geschreven hebben. Ik baal ook van dat kwakkelweer maar heb een andere methode om die te baas te kunnen... foto's! ;-) Die groenten zien er wel veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!