zondag 26 januari 2014

Samen slim

De kracht van de groep

Deze week stelde ik aan jullie de blaadjes of niet-vraag, weten jullie nog?
Ik kreeg daar geweldige antwoorden op. De meeste konden niet kiezen maar wezen wel op de geweldige verscheidenheid die er in de loop van een jaar aan 1 boom verschijnt. Bloesems, knopjes, lente baby blaadjes, dikke groene zomerbladeren, verkleurende herfstbladeren,...

Dat zette mij aan het denken en vanochtend wist ik het plots: bomen zijn slim!
Steeds hebben zij de juiste verschijning in het gepaste seizoen. Nu zijn de takken kaal en steken ze mooi zwart af tegen een lichte lucht. In de lente steekt het frisse groen mooi af tegen de zwakke lentezon.  's Zomers steken de volle groene bladeren mooi af tegen een hel blauwe hemel. En in de herfst heb je dan de gele, oranje en rode bladeren tegen een grijzige herfstlucht.
De perfecte garderobe in elk seizoen, knap he!







Deze foto's zijn allemaal van deze week. Momenteel lopen de seizoenen in de natuur blijkbaar wat door elkaar...
Zo zie je maar. Door zo even al onze ideetjes samen te leggen zijn we tot een mooi resultaat gekomen.
Zin om dat nog eens te proberen?

Stel, je maakt je al een tijdje zorgen, te veel zorgen. Dat zorgt uiteindelijk voor wat lichamelijke kwalen. Dan ga je je ook zorgen maken om die kwalen. Dubbele zorgen dus. Door die zorgen nog meer kwalen....
Je snapt het al he. Een rollende sneeuwbal, een vicieuze cirkel, noem het zoals je wil.
En dan nu de vraag: hoe stop je dat, stap je daar uit?
Lekker door het bos huppelen, meezingen met je lievelingsliedjes, dierenprogramma's op tv zien, kilo's chocolade eten, liters warme 'theekes' drinken, knuffelen met man en poezen, dansen in de keuken,...
Of soms een combinatie: zingen in het bos, theedrinken met je knuffel, huppelen met je mond vol chocolade,...

Ben benieuwd, aangezien jullie altijd zo creatief, origineel en positief zijn.
Ik ga nog wat zingen terwijl ik huppelend een 'theeke' drink ;)

Vertrouwen zal altijd één van de grootste,
zeldzaamste en meest gelukkig makende
geschenken van het leven blijven.

-Dietrich Boenhoeffer- 

Maak er nog een gezellige zondag van,
liefs Els




8 opmerkingen:

  1. Mooi, eh, al die seizoenen door elkaar.
    Het ontroert me elke dag.

    En één vraag:
    wat met bomen die altijd groen blijven? De den, de palm.... zijn die dan niet slim of misschien niet veel slimmer (want hoeven niet voortdurend de moeite te doen om te veranderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Antwoord op de vraag, op mijn manier dan natuurlijk....
    Als ik zorgen heb dan mediteer ik, dan ga ik na het bos, ik dans en zing. Als de zorgen niet weg gaan door dit soort dingen, want tja soms zijn ze te groot dan zorg ik voor verandering, de koe bij de horens pakken en kijk wat ik er aan kan veranderen, innerlijk of buiten mijzelf om.

    De seizoenen hou ik van en jij zet mij een beetje aan het denken, maar normaal dan ben ik niet op die manier bezig met het waarom dan laat ik als het allemaal op een natuurlijk manier gaat zoals het gaat.
    Wel ontzettend leuk gevonden zo met bomen en het afsteken van de lucht en wolken.

    Fijne zondag!
    Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn zorgen kan ik een beetje vergeten met goeie country en blues muziek

    Groetjes Simonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig als je zorgen hebt, om ze weg te krijgen! Meestal ga ik ook de natuur in, dat geeft gelijk ontspanning! En dan natuurlijk naar al die prachtige bomen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik het moeilijk heb, zet ik me achter mijn naaimachine en maak iets unieks. Even weg van de harde wereld, lekker gezellig en warm in mijn eigen wereldje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. iets creatiefs met mijn handen doen
    of een blog beginnen :-) (ja, echt, ik ben in een moeilijke periode met mijn blog begonnen, het hielp op de één of andere manier).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Slimme bomen... me like! :-) Bij zorgen ... me fixeren op wat ik bezig ben, en heel erg in het nu proberen te leven. En creatief bezig zijn ... en buiten gaan met fototoestel en dan de kleine mooie dingetjes opzoeken en foto van maken ... gelijklopend hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ik heb zo mijn manieren maar die verschillen van dag tot dag. Je leert dat met de jaren wel. Toevallig heb ik over één ervan een post geschreven vandaag. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!