vrijdag 4 januari 2013

Zoek en je zal vinden

Elke dag heeft iets schoons

Omdat gisteren wat een 'grijze gemoed' dag was ga ik vandaag eens op zoek naar 10 fijne (kleine) dingen:

1. Post van Dina:

Merci, voor het gebaar én voor het heel schoon kaartje, met toffe postzegel :)

2. Zelf 4 enveloppen op de bus gedaan:


3. Een man die vega- vidékes uitvindt voor mij , omdat ik nog nooit iets in zo een koekske gegeten had. En het was lekker (wel ferm veel)!



 4. Onze puzzel is weer bijna af:


5. Ik vond een' baby' in een paprika. Zoiets vind ik dus magie, heel fijn!


6. Ik maakte ons huis. Dat eigenlijk wel een rijhuis is maar alla...artistieke vrijheid he!



7. Als seffens Karel thuis is gaan we naar 2 bibliotheken! Gratis 'shoppen' noem ik dat, een tas vol boeken laden, niet moeten betalen en thuis genieten. Een zalige uitvinding he!

8. Op weg naar de 'verre' bib springen we nog even de kringloopwinkel binnen; bijna gratis shoppen :)

9. Er waren opvallend veel van mijn favoriete liedjes op de radio. Dat werd dus zingen en shaken met mijn gat tussen het werken door (arme klanten).

10. Ah, ik heb er nog 1: het regende niet toen ik van mijn werk naar huis fietste!

Se, zo snel gaat dat, een top 10 van toffe dingen in mijn leven maken. En dat is dan nog maar een momentopname, eigenlijk kan ik dat elke dag doen. En jullie ook hoor :)
Oh, het leven kan schoon zijn he.
En morgen weeral weekend, ook voor mij, olekes!

Maak er iets moois van,
liefs Els







26 opmerkingen:

  1. Allemaal fijns, Els!!
    Je zegt het juist 'grijze gemoedsdag', dat is voor mij een zeer rake beschrijving van de januari-dagen! Dus inderdaad concentreren op de leuke dingen. Maar: jij hebt ook snel veel moois gevonden om te vertellen!
    Veel plezier in de kringloop en bieb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je bent een kei in het genieten van kleine dingen! Helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe mijn best, en meestal is dat niet echt heel moeilijk hoor :)

      Verwijderen
  3. Hoi Els, ik word er helemaal blij van. Tel je zegeningen is het gezegde, ik ben het daar hardgrondig mee eens. Groeten,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben begonnen met vingerhaken, gewoon effe lekker ontspannen op mijn iPadje lezen van blogberichtjes. Moest meteen denken aan jou en vanmorgen tijdens mijn wandeling naar het bos ook al ;). Geen mooie wolken helaas...
    Maar mijn fijne dingen van vandaag;
    -lekker gewandeld en een lieve vrolijke enthousiaste hond tegengekomen
    -lekker quality time met mijn dochter gehad
    -een heleboel kerstkaarten gekregen om mee te gaan knutselen
    -engeltjes aan het maken geweest van gewone kaarten en karton om te versturen voor verlate kerstpost, dus nieuwjaarspost ;)
    -lekker aan het vingerhaken, knalroze...wie weet wordt dat een mooi of lief woord
    -effe gezellg gebeld met de dochter van manlief over boxkleden
    -genoten van jouw fijne momenten :)
    -genoten van een bijzondere youtube filmpje, die link had ik bij Noofs gezien als kerstwens 'a few of my favourite things'
    En wie weet wat voor fijne momenten vandaag nog volgen...
    Knuff!

    Youtube linkje http://www.youtube.com/embed/p9hRj4TzIfA?rel=0

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n top 10, ga ik ook eens over nadenken!! Haha, nog steeds in de puzzel-mood? Ik ook, verslavend he? x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja een wat grijze dag ,toch even op de fiets naar demarcatie met hondje en manlief word zo n dag meteen zonniger .leuk om jouw gezellige momenten te lezen lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nummertje 4, 5 en 7 super! De rest ook heel leuk. Die baby'tjes in paprika's zien wij dus niet alleen :-) Ja die kleine fijne dingen kunnen die soms wat sombere dag een beetje meer kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is klein maar het fijne bestaat toch vooral uit veel kleins he

      Verwijderen
  8. Iedere dag je gelukjes plukken...dit kan tellen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Axel er moesten wat meer mensn gelijk gij zijn..... Iedereen zou veel contenter zijn dan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier word ik helemaal blij van; zo leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig!!! Allemaal...enne merci om mijn kaartje jou mee te laten verblijden ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wordt ook helemaal blij als ik dit berichtje lees :) De vrolijkheid straalt er gewoon van af! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om te genieten van al die kleine mooie momenten & vooral om er dan zo bij stil te staan. Dat is mijn doel ook van mijn blog & dagboek. Fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De voorbije dagen waren er zo'n dat zoeken naar positieve dingen een noodzaak was. En ja, 't helpt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!