zaterdag 3 november 2012

Na regen komt zonneschijn...

vandaag toch :D

Vanmiddag was het ideaal wandelweer, na een ochtend werken en een paar uurtjes opruimwoede deed de frisse lucht lekker deugd!
We hebben nog iets grappigs opgemerkt: het top-blaadjes-fenomeen:

 Op de foto misschien niet zo heel duidelijk te zien maar de bovenste blaadjes blijven blijkbaar het langste hangen. Mooi en grappig om te zien.





Dit fenomeen valt vast te bewonderen bij een boom ergens in uw buurt ;)

Onze poezen waren ook reuze blij dat het even niet meer regende:





In ons 'tuintje' onder de carport hebben we tussen de kruipplantjes ook bloembollen geplant én die komen nu al uit:




Hopelijk kan dit geen kwaad, het zou jammer zijn als ze kapot zouden gaan.

Sinds enkele dagen steken we 's avonds onze houtkachel weer aan: gezellig!!!

Actiefoto ;)
Het enige jammere hieraan is dat ik nu een 'tafel' (om mijn kringloopschatten uit te stallen) kwijt ben voor enkele maanden ;)

En dit boek is mijn laatste nieuwe aanwinst:


Een super leuk, inspirerend en heel duidelijk uitgelegd boek. Vol technieken voor van alles en nog wat met naald en draad. Ik heb weer bergen inspiratie :)
Thuisgekomen ontdekte ik waarom ik voor het eerst de uitleg in een handwerkboek snapte, het is een boek voor meisjes vanaf 9 jaar :) Geen probleem, ik ben + 9 én ik ben een meisje :D






Bij deze nog een mooie afsluiter :
It takes courage to grow up and become who you really are.
-e.e. cummings-

Maak er morgen een fijne zondag van,
liefs Els


32 opmerkingen:

  1. Ja maar meisjes van negen zijn al heel slim hoor!:D
    Zo'n gezellige houtkachel staat heel hoog boven aan mijn lijstje; ik vind dat echt de ultieme gezelligheid! Heel fijn weekend verder, groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En lekker warm!! Meisjes van 9 moeten wel slim zijn , zo makkelijk is dat boek ook weer niet vind ik...
      Fijn weekend!
      liefs Els

      Verwijderen
  2. Die blaadjes aan de top doen me denken aan vogels en ook een beetje aan oma's :)
    Hier ook een houtkachel, waar we dan gaan rond staan om ons op te warmen na een wandeling. Die boeken voor meisjes van 9+ zijn vaak veel vrolijker en speelser uitgelegd, ik zou me er ook in thuis voelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oma's?
      Dat van die boeken, dat is echt zo hé, die boeken zijn echt veel vrolijker. En dat steekt dan mijn ogen uit hé! Ik vrees dat ik altijd een meisje zal blijven ;)

      Verwijderen
    2. Wij zouden samen een goed duo vormen voor een kinderboekenwinkel :)(droomjob volgens mij)
      Oma's, kwam spontaan in mij op, met die toppen van die bomen, oma's aan de top, was als grapje bedoeld, en in het echt had ik ook wel twee topoma'svandaar :)

      Verwijderen
    3. man man man, wat ben ik traag van begrip ;)
      een tijdje geleden zag ik in een immo boekje al een ideaal pand bij jou in de buurt (denk ik): een heel groot mooi wit oud gebouw. nu nog de Lotto winnen en we kunnen beginnen :)

      Verwijderen
  3. Nou, dan zal ik dat boek vast ook snappen, want soms snap ik er ook niks van! En ja, mijn katten zijn ook blij met het droge weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm houtkachel hebben wij ook..sinds een paar dagen hebben wij cv erbij aan staan;) (huis even snel voorverwarmen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een heerlijk kacheltje! Daar kun je straks lekker voor zitten met je steekboekje voor meisjes! ;-)
    Jij ook morgen een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van de bomen en de poezen :-) En lekker gezellig die kachel! Grappig van dat boek :-p Maar inderdaad het klopt: meisje boven de 9 jaar dus prima geschikt lijkt me zo ;-) Veel plezier er mee! Fijn weekend nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh dat boek gaat op mijn lijstje voor kerst! Ben dol op simpele boeken, haha!! En die blaadjes bovenin die bomen... ik dacht dat het vogeltjes waren?
    Fijne zondag Els!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Juist fijn zo n boek want dan is de uit leg lekker duidelijk ben benieuwd wat je gaat maken ,en in mijn hoofd blijf ik ook altijd een meisje .....heerlijk !lieve Gr. Marloeskreatief
    Mooie luchten lieve poezen en ondeugende blaadjes hi....hi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb al geleerd wat een sluitsteek is bij haken, had ik nog nooit gebruikt :)

      Verwijderen
  9. Kinderachtige boeken zijn de beste!
    :-)
    En dat van die blaadjes was mij ook opgevallen. Grappig gezicht.

    Maar de ruimte die je nu na het opruimen hebt schept mogelijkheden voor nieuwe spulletjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat dacht ik dus ook! en we gaan veel naar de kringwinkel doen, dus mag ik daar natuurlijk ook weer veel kopen hé!

      Verwijderen
  10. Zalig die houtkachel. Lekker genieten van binnen als het waait. Ons boompje in de tuin staat nu zo goed als kaal. Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja ons houtkacheltje snort ook weer heerlijk...ik geniet daar zo van!! Inderdaad...van die blaadjes...hier zie ik het ook! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hebben jouw katjes een hekel aan regen? Mijn Ibbeltje wil altijd gewoon naar buiten als het regent. Maar ja, zij is dan ook als kitten wel eens onder de douche geweest. Stond te douchen en zag ineens vanuit mijn ooghoek iets donkers bewegen. Nou, ik kan je zeggen dat ik bijna het douchegordijn er af trok van schrik haha Maar het bleek die gekke kleine Ibbeltje te zijn die gewoon graag bij mij in de douchebak wilde zitten. Helaas had ze niet net als ik het geduld om even afgedroogd te worden na het douchen en was mijn huis mooi versierd met natte poezenpootjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo grappig en schattig, als je van de schrik bekomen bent! Jouw Ibbeltje klinkt echt heel stoer!

      Verwijderen
  13. dat boek ziet er supertof uit
    als ge moest weten hoeveel "kinderboeken" ik heb...
    staan de tofste dingen in!
    is dit een nieuw boek of van de kringloop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nieuw! boekenbeurs aankoop, woehoe!
      wij zijn (in bed, voorlees) nu bezig in Mathilda, super boek!

      Verwijderen
  14. Het was mij inderdaad ook opgevallen, dat van die blaadjes. Een heel apart gezicht als er heel veel bomen naast elkaar staan.
    Het lijkt me een leuk boek. Maar eens even sneupen bij BOL, mochten ze h em daar hebben.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hé ja, nu je het zegt, de populieren van de buren hebben ook nog enkel hun topblaadjes :-) Super dat boek :-) Veel plezier ermee (en wij om te zien wat je allemaal gemaakt hebt :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zal nog even op de sint ofzo moeten wachten voor materiaal...

      Verwijderen
  16. Oh zou zomaar een boek voor mij kunnen zijn. Handwerken voor blondies zou ik het dan noemen. Ik heb er geen kaas van gegeten. Wie weet dat ik me er volgend jaar eens op toeleg ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!