woensdag 30 mei 2012

Lui wijven recept again

Omdat het niet altijd lang moet duren om lekker te zijn...

Wat heb ik gisteren gemaakt: een stoofpotje met 5 soorten groenten, volkoren rijst én vegetarische balletjes.
Stoof gewoon eerst je groenten (naar keuze, ik had ajuin, paprika, tomaat, courgette en erwtjes) en gooi er dan de rijst bij, jawel ongekookt. Dat gaat ook, je moet dan enkel geregeld wat vocht toevoegen. Dat heb ik eens ontdekt op een ' lui wijven dag' , toen ik écht niet veel tijd had...of liever iets anders deed ;)
Je krijgt dan een soort van risotto maar dan met gewone rijst en veel sneller. Op het einde roer je er de balletjes onder (liefst van die zachte, die vind ik het lekkerste hier in) en helemaal op het einde nog een handvol gesnipperde kruiden (uit de tuin).


Mmm...
Lekker, snel en gezond, wat wil een mens nog meer!?
(Wel oppassen, het is veel zwaarder dan  met dezelfde hoeveelheid rijst die eerst wordt gekookt.)
Enne, wat eten jullie vanavond? Inspiratie is altijd welkom!!!

2 opmerkingen:

Het is altijd fijn om van jullie te horen! Bedankt voor je reactie!!!